scilab 6 - debug script

David Chèze David Chèze

scilab 6 - debug script

Hi all,

I wonder there is a trick to debug a script ,not a function ?
My script calls functions but I would like to set breakpoints along the script not in the functions.

Thanks for your advices,

David
Rafael Guerra Rafael Guerra

Re: scilab 6 - debug script

What about using the command 'abort' ?

denisq denisq

Re: scilab 6 - debug script

Le 18/07/2017 à 14:49, David Chèze [via Scilab / Xcos - Mailing Lists Archives] a écrit :
[...]

To unsubscribe from Scilab users - Mailing Lists Archives, click here.
NAML
As break points I use to put an "echo" of indicators or a "wait" command like a question to answer at the user (myself) with a message. Indeed I never thaought it my be such a fonction of inserting breakpoints.

En guise de points d'arrêts j'ai l'habitude de renvoyer une valeur de variable à certains point du programme ou à insérer une attente dans le programme avec éventuellement une demande à l'utilisateur. En fait je ne m'étais jamais posé la question de l'existence d'une fonction d'insertion de points d'arrêts.